Selamat Tahun Baru Cina 2023

Selamat Tahun Baru Cina 2023

Selamat Tahun Baru Cina 2023 kepada semua masyarakat kaum Cina di Malaysia khususnya rakan-rakan guru di SK Pangkalan TLDM, PPD, JPN, KPM, para youtuber dan blogger pendidikan di Akademi Youtuber Malaysia, barisan pendidik di Kelab Guru Malaysia (FB), Edidik Malaysia dan para pekebun di Persatuan Penanam Durian Malaysia (FB) . 

Rumah saya tepi Tokong Cina, masa kecil pagi-pagi selalu juga duk mengintai tarian singa beraksi, berlatih. Selalu kena marah bila balik rumah saya duk ketuk tong drum belakang rumah sampai dapat rentak yang sama. Tapi sekarang dah nampak ada anak-anak Melayu main gendang dan ketuai tarian singa. Kemahiran bergerak seiring, kerjasama antara kepala dan ekor, kepekaan pemain gendang sangat menarik bagi saya. Satu kepala, satu irama, satu matlamat untuk mencapai sasaran!. 

Semoga jalinan persahabatan ini terus kekal harmoni dengan kepelbagaian yang ada untuk diraikan bersama. Selamat meraikannya bersama keluarga tersayang, Selamat Tahun Baru!

Ingatan tulus ikhlas daripada saya dan keluarga. 




Yu. Suffi Yusof

Seorang guru yang sangat obses dengan dunia pendidikan digital dan pertanian moden. Memiliki minat mendalam dengan dunia grafik, penerbitan video, animasi dan pengurusan sumber manusia.Terus menyumbang selagi hayat dikandung badan. Biar jasa jadi kenangan.

Catat Ulasan

To Top